Waarom een klantenbijdrage voor mijn huishoudhulp?

Waarom een klantenbijdrage voor mijn huishoudhulp?

 

Onze medewerkers moeten genieten van aangename werkomstandigheden en continue verbeteringen. We vinden het heel belangrijk om een goede werkgever te zijn die blijft investeren in het personeel, en hen ondersteunt met opleiding en begeleiding.

 

We willen die missie absoluut waarborgen, en de middelen van de overheid volstaan niet meer. Met jouw bijdrage kunnen we ons beleid verderzetten.

 

Geen antwoord op je vraag? Contacteer ons!

 

Wat houdt de bijdrage precies in?

 

Wij rekenen per gepresteerd uur een bedrag van 1.25€ aan via domiciliëring. Op basis van deze domiciliëring kan er namelijk een korting aangeboden worden van 0.25€. Indien u toch verkiest om het niet via domiciliëring te doen, dan zal dus het oorspronkelijke bedrag van 1.50€ aangerekend worden.

 

Deze bijdrage per gepresteerd uur zal op kwartaalbasis aangerekend worden. Dit betekent dat in april de afrekening komt van Q1, in juli voor Q2, in oktober voor Q3 en in januari voor Q4. Per afrekening is er ook een maximum bedrag voorzien van 60€ per kwartaal.

 

Waarom kiezen voor een domiciliëring?

 

Wanneer u kiest voor een domiciliëring geniet u van een korting van 0.25€ per gepresteerd uur. Zo betaalt u slechts 1.25€ per gepresteerd uur i.p.v. 1.50€. U ontvangt hierover de nodige uitleg, voorafgaand aan de eerste domiciliëring.

 

Mag het kantoor een bijdrage aan klanten aanrekenen?

 

Ja, dat mag, volgens bepaalde regels.

 

Het gaat namelijk over bijkomende werkingskosten daar wij willen blijven investeren in onze mensen en onze dienstverlening. Dit naar aanleiding van alle prijsstijgingen die ons als bedrijf treffen.

 

De klantenbijdrage wordt overigens ook niet gebruikt als winstuitkering, maar als investering in onze werking waar het personeel op één staat.

 

Zal of kan de bijdrage stijgen in de toekomst?

 

Het invoeren van een klantenbijdrage, was een moeilijke maar noodzakelijke beslissing. De bijdrage is gelimiteerd en volstaat momenteel om onze service en missie te blijven garanderen zoals we dat nu doen.

 

Is deze bijdrage fiscaal aftrekbaar?

 

Nee, enkel de dienstencheques hebben fiscale voordelen.

 

In het Vlaams Gewest 500 dienstencheques per jaar 400 aan 9 € en 100 aan 10€. Je hebt recht op een belastingvermindering van 1,80 euro per cheque bij je eerste 174 dienstencheques per persoon per fiscaal jaar. (voor Runtime en Poetspaleis enkel deze info, voor Blink deze en onderstaande).

 

Brussel vanaf 2023: eerste 300 cheques aan 10€, de laatste 200 aan 12€. De fiscale aftrekbaarheid 15% op de eerste 163 aangekochte dienstencheques (1.5€ per dienstencheques).

 

Wallonië: 500 dienstencheques per jaar 400 aan 9 € en 100 aan 10€ .fiscale aftrek van 0.9€ op de eerste 150 dienstencheques per persoon per fiscaal jaar.

 

In mijn overeenkomst staat de klantenbijdrage niet vermeld, waar kan ik die vinden?

 

Er zullen nieuwe klantencontracten opgestuurd worden waarin het nodige omtrent de facturatie is opgenomen. Gelieve dit exemplaar zo snel mogelijk getekend terug te bezorgen aan je kantoor.

 

Ik wens geen bijdrage te betalen voor mijn huishoudhulp. 

 

Wat moet ik doen? Hoe zeg ik mijn huishoudhulp op?

 

We geven mee dat meerdere dienstenchequebedrijven deze stap om bijkomende administratieve kosten aan te rekenen reeds namen, en de beslissing om bijkomend te investeren in de toekomst van onze kwalitatieve dienstverlening, was weloverwogen.

 

Het staat je natuurlijk vrij om onze samenwerking stop te zetten en op zoek te gaan naar een nieuwe huishoudhulp. In dat geval geven we je liefst eerst wat verdere toelichting over onze beslissingen en je mogelijkheden.

 

Neem contact op met je lokale kantoor en we staan je graag even te woord.

 

Klik hier om terug te keren.

Klik hier

 

Schrijf u hier in als u op zoek bent naar een nieuwe job!

Klik hier