Regionalisering van het dienstencheque-systeem vanaf 1/1/2016. Wat verandert er voor mij?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Sinds 1 januari 2016 zijn de verschillende gewesten bevoegd voor de dienstencheque. Dit betekent dat er 3 verschillende systemen van dienstencheques bestaan voor nl. Vlaams gewest, Brussels Hoofdstedelijk gewest en het Waalse gewest. Voor klanten en huishoudhulpen van Runtime Services geldt enkel de wetgeving van het Vlaams gewest. De prijs en de belastingvermindering van de dienstencheque blijven voor inwoners van het Vlaams gewest ook in 2016 dezelfde. Ook wordt er geen uitbreiding in de toegestane taken voorzien en blijven volgende taken behouden: hulp in het huishouden, boodschappen, strijk buitenshuis en vervoer van personen met een beperkte mobiliteit.

Voor klanten die werken met papieren dienstencheques:

Belangrijkste verandering voor u en ons is dat Vlaanderen zoveel mogelijk wil afstappen van het systeem van de papieren dienstencheques. Papieren cheques waarop wordt gecorrigeerd of buiten de desbetreffende vakjes wordt ingevuld worden niet meer aanvaard. De klant moet in dat geval een omruiling van de foutief ingevulde cheque aanvragen bij Sodexo, wat administratief een omslachtige procedure is. Doet de klant geen aanvraag tot omruiling, dan kan de cheque niet meer gebruikt worden en wordt deze ongeldig. Indien u dit wil vermijden helpen wij u graag verder om de overstap naar elektronische dienstencheques te maken. Dit is een zeer overzichtelijk en gemakkelijk systeem waarbij u met een login en paswoord uw persoonlijke accout zal beheren.

Voordelen van het systeem elektronische dienstencheques:

– Uw cheques zijn beschikbaar binnen 48 uur na bestelling

– Minder kans op vervallen cheques, de oudste worden namelijk automatisch eerst gebruikt

– U wordt automatisch verwittigd wanneer uw cheques (bijna) op zijn

– Beter opvolging en controle mogelijk van de prestaties van uw poetshulp

– Geen risico op ontbrekende of foutieve informatie waardoor u administratieve rompslomp vermijdt

– Gebruiksvriendelijk

Om uw elektronische account op een correcte manier te beheren volstaat het om tweewekelijks op het syteem in te loggen. U hoeft dus niet dagelijks of zelfs wekelijks in te loggen. Indien er toch iets niet in orde zou zijn met uw account of de prestaties wordt u ook steeds tijdig verwittigd door de consulenten op kantoor. Voor meer informatie kan u contact opnemen met Sodexo of met uw kantoor.

Klanten die reeds werken met elektronische cheques:

Indien u al werkt via het systeem van elektronische cheques verandert er niet zoveel. U logt in op de nieuwe website www.dienstencheques-vlaanderen.be, met behoud van uw login en paswoord.

Dit verandert voor zowel elektronische als papieren klanten:

Sinds 1 januari 2016 is er slechts één rekeningnummer actief waarop u een bestelling van dienstencheques kan doen. Dit nieuwe rekeningnummer is BE41 0017 7246 2610. Heeft u een doorlopende opdracht bij uw bank voor de betaling van dienstencheques, vergeet dit dan zeker niet aan te passen.

Voor vragen kan u steeds terecht bij de consulenten op kantoor of bij Sodexo.

Klik hier om terug te keren.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][minti_spacer height=”60″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column bg_image=”15470″ text_color=”light” text_align=”center” width=”1/2″][minti_iconbox iconimg=”15427″ style=”5″ title=”Schrijf u hier in als u op zoek bent naar een nieuwe job!”]

Klik hier.

[/minti_iconbox][/vc_column][vc_column bg_image=”15462″ text_color=”light” text_align=”center” width=”1/2″][minti_iconbox iconimg=”15490″ style=”5″ title=”Vul hier uw aanvraagformulier in.”]

Klik hier.

[/minti_iconbox][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][minti_spacer height=”120″][/vc_column][/vc_row]